Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2013

Ποιοι αγόρασαν το ΘΕΜΑ με τον δολοφονημένο Φύσσα στην πρώτη σελίδα;

Την εποχή του Διαδικτύου και των social media είναι αστείο να επικαλείται κανείς επιχειρήματα από την «Κοινωνία του θεάματος» του Γκυ Ντεμπόρ ή να είναι κολλημένος στον Μακλούαν του Καναδά και της Αμερικής των ‘60ς, για να εξηγήσει φαινόμενα όπως το χθεσινό πρωτοσέλιδο της εφημερίδας, «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ» με την φωτογραφία στην πρώτη σελίδα του Φύσσα λίγο πριν ξεψυχήσει στα χέρια της φίλης του.

Προφανώς είναι χρήσιμα τα παραπάνω εργαλεία για να εξηγήσει, να αναλύσει και να κατανοήσει τι συμβαίνει στον μαγικό κόσμο των media! 

Με την προϋπόθεση όμως και την διάθεση να βουτήξει, στα εγχειρίδια, αλλά και τις έρευνες του 21ου αιώνα. Εξηγούμαστε, στην προσπάθεια να απαντήσουμε στο ερώτημα του τίτλου, «Ποιοι αγόρασαν το ΘΕΜΑ» και μάλιστα όταν από νωρίς το μεσημέρι του Σαββάτου, τόσο το Διαδίκτυο όσο και τα social media είχαν κατακλυστεί από καταγγελτικά κείμενα εις βάρος των εκδοτών της εφημερίδας και των εργαζομένων!

Αν προσπεράσουμε το αυτονόητο ότι κάθε δημοσιογράφος που σέβεται τον
εαυτόν και έχει μια τέτοια φωτογραφία στα χέρια του θα την δημοσίευε… Το επόμενο που μένει να θυμίσουμε για να έρθουμε πιο κοντά στην απάντηση του αρχικού ερωτήματος του τίτλου, είναι ότι, πλέον εφημερίδες – σύμφωνα με έρευνες – αγοράζουν πολίτες που προέρχονται από τη μεσαία και την αστική τάξη. Επιπλέον, είναι άτομα με μέση και ανώτερη μόρφωση, σπουδές και παιδεία. Έχουν πρόσβαση στο ιντερνέτ, αφιερώνουν χρόνο στα social media, ταξιδεύουν συχνά και οι πηγές πληροφόρησης και ενημέρωσης τους είναι περισσότερες από μία! Με άλλα λόγια εφημερίδες αγοράζουν όσοι έχουν σχετική οικονομική άνεση και φυσικά οι εύποροι, αλλιώς οι αστοί. Το συγκεκριμένο Μέσο ενημέρωσης, είναι πολύ ακριβό για την εργατική τάξη ή τους βαλλόμενους αλύπητα από την οικονομική κρίση, για αυτό και μοιραία οι πολίτες που προέρχονται από αυτά τα στρώματα περιορίζονται στην δωρεάν τηλεόραση και το ραδιόφωνο!

Συμπερασματικά λοιπόν, είναι αστείο να πιστεύει κανείς ότι το χθεσινό «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ» που πούλησε περίπου 155.000 φύλλα, αγοράστηκε από ανθρώπους που «παρασύρονται» εύκολα ή είναι «θύματα» της μαζικής κουλτούρας, της «κλειδαρότρυπας» ή των ταπεινών ενστίκτων τους! Οι άνθρωποι που αγόρασαν την εφημερίδα ήξεραν γιατί την πήραν και τι ήθελαν να διαβάσουν!

Το προφίλ των ανθρώπων που αγοράζει εφημερίδες και δεν ξεπερνάει σύμφωνα με τα στατιστικά τις 600.000 κάθε Κυριακή, έχει πιο πολύπλοκα κριτήρια για το τι θα σαμποτάρει και πότε. Ας συμμετέχει με τη γνώμη του στο f/d ή στο twitter, ας ενημερώνεται από το Διαδίκτυο. Οι απλουστεύσεις ή οι γενικεύσεις που παρατηρούνται στα τελευταία Μεσα, δηλαδή στα σύγχρονα media, δεν είναι στοιχεία που ταιριάζουν σε μορφωμένους ανθρώπους που θα πληρώσουν για να διαβάσουν μια εφημερίδα, επειδή περνούν το χρόνο τους και κάνουν επικοινωνιακό χαβαλέ στα iphone και τα ipad!

Πηγή: enimerosi24.gr



Δημοσίευση σχολίου