Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου 2013

Το εμπνευσμένο e-mail πανεπιστημιακού καθηγητή που δεν απεργεί- Συγκλόνισε, ξάφνιασε και έγινε παγκόσμιο viral

Το εμπνευσμένο e-mail πανεπιστημιακού καθηγητή που δεν απεργεί- Συγκλόνισε, ξάφνιασε και έγινε παγκόσμιο viral
2.200 συγκλονιστικές λέξεις, γεμάτες τρυφερότητα, δύναμη, κουράγιο και αλήθειες: αυτό ήταν το mail που έστειλε στους φοιτητές του λέκτορας Μαθηματικών του Berkley με αφορμή τις απεργίες που σάρωσαν το πανεπιστήμιο.
Το e mail του έγινε viral, έφτασε σε χιλιάδες φοιτητές και τελικά και στα μέσα ενημέρωσης.
Και δεν ήταν ένα εύκολο, απλό ολιγόλογο mail. 

Ο Αlexander Coward έγραψε 2.200 λέξεις για να δεχθεί αμέσως μετά τη αποστολή του
σε 800 παραλήπτες μια καταιγίδα απαντήσεων, όχι μόνο από τους φοιτητές τους αλλά από φοιτητές από άλλα πανεπιστήμια, άλλες πολιτείες, ακόμη και από άλλες χώρες. Σε γενικές γραμμές εξέφραζαν την ευγνωμοσύνη τους για αυτό το μέιλ που υπήρξε όχι μόνο διαφωτιστικό αλλά και οραματικό, οι περισσότεροι τον ευχαρίστησαν απλά και μόνο επειδή τους θύμισε την αξία της εκπαίδευσης. Δεν ήταν λίγοι οι φοιητές που αποφάσισαν να αφήσουν ακόμη και τις part time δουλειές τους για να επικεντρώσουν περισσότερο στις σπουδές τους.
Την ίδια ώρα το περίφημο e mail άρχισε να κυκλοφορεί παντού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δημιουργώντας ένα κύμα υπέρ της εκπαίδευσης και της αξίας της που έχει λησμονηθεί. Εκπληκτος ο ίδιος ο Coward λέει πως έγραψε το mail ως απάντηση στο άγχος που είχα πολλοί φοιτητές του για τη συνεχιζόμενη απεργία, χωρίς να έχει την παραμικρή πρόθεση να μιλήσει εναντίον των απεργών.
Ενα κείμενο αγάπης και αφοσίωσης
Στo mail του ξεκινά ενημερώνοντας πως δεν απεργεί και ότι θα δέχεται τους φοιτητές στο γραφείο του. Επισημαίνει πως χωρίς καμία έλλειψη σεβασμού στους απεργούς ο ίδιος δεν θα το κάνει «Οι κοινωνίες στις οποίες οι άνθρωποι υποστηρίζουν αυτό που πιστεύουν είναι καλύτερες από αυτές που δεν το κάνουν. Χωρίς να αποκλείω την πιθανότητα να κάνω λάθος, και έχοντας σίγουρα κάνει λάθος πολιτικές κρίσεις στο παρελθόν, αποφάσισα ότι θα εμφανιστώ κανονικά στο μάθημα και τη συζήτηση αύριο και σας περιμένω εκεί». Στη συνέχεια μιλάει για τις αρετές της εκπαίδευσης με ευθύ προσωπικό ύφος σα να μιλά σε κάθε φοιτητή ξεχωριστά:


«Ενα από τα πράγματα που μπορεί να ξεχάσεις όταν σπουδάζεις σε ένα σπουδαίο πανεπιστήμιο όπως το Berkeley είναι πόσο ξεχωρισμός ικαι υπέροχος είσαι. Είμαι ενθουσιασμένος κάθε φορά που μιλάω μαζί σας. Με τον τρόπο που κάνετε διεισδυτικές ερωτήσεις, τον τρόπο με τον οποίο βελτιωθήκατε από το πρώτο στο δεύτερο τρίμηνο, το τρόπο με τον οποίο με προκαλείτε να γίνω καλύτερος δάσκαλος. Με ξετρελαίνετε απλά. Είστε πραγματικά υπέροχοι, έχω διδάξει σε ολόκληρο τον κόσμο και δεν έχω δει ποτέ τόσο ταλαντούχους φοιτητές. Δεν απευθύνομαι σε κάποιους από εσάς, αλλά σε όλους σας. Είναι προνόμιο μου που είμαι καθηγητής σας. Δυστυχώς, ξέρω ότι πολλοί από εσάς δεν αισθάνονται έτσι. Η δυσκολία που αντιμετωπίζεται είναι ότι κοιτάζοντας γύρω σας μπορείτε να δείτε ανθρώπος που τα καταφέρνουν καλύτερα από εσάς ή ανθρώπους που απλά τοςυ αρέσει περισσότερο αυτό που κάνουν. Στην πραγματικότητα είναι δύσκολο να μετρήσεις την πραγματική έκταση της γνώσης που μπορεί να αποκτήσει κάποιος. Μερικές φορές όμως οι αποτυχίες και οι αντιξοότητες μας προετοιμάζουν καλύτερα για μακροχρόνια επιτυχία, καλύτερα απ'οτι η πρόοδος που επιτυγχάνεται χωρίς προσπάθεια.

Γιατί σας τα λέω όλα αυτά;
Σας τα λέω διότι πρέπει να ξέρετε ότι δεν υπάρχει μια ίδια δεξαμενή υπέροχος ανθρώπων σε κάποιο άλλο μέρος που θα μπορέσουν να καθορίσουν τον τρόπο με τον οποίο το είδος μας θα πλοηγηθεί στις επόμενες δεκαετίες. Η απλή αλήθεια – είτε μας αρέσει είτε όχι- ειναι ότι η τεχνολογία θα αλλάξει τον τρόπο της ζωής μας στο μέλλον και εσείς θα πρέπει να λύσετε μερικά σοβαρά προβλήματα, καθώς και να βρείτε πως θα χρησιμοποιήσετε την τεχνολογία για να πετύχετε κάτι καλό, αντιμετωπίζοντας ταυτόχρονα ανθρώπινους κινδύνους που έχουν κυνηγήσει την ανθρωπότητα σε όλη τη διάρκεια της ιστορίας της.
Μέρος της δουλειάς που πρέπει να κάνει η γενιά σας, είναι να γίνετε «τεχνολογικοί» χρησιμοποιώντας επιστημονικές ιδέες για να υπηρετήσετε τα δίκαια και συμφέροντα της κονωνίας. Μέρος της δουλειάς σας είναι να παραμείνετε θεμελιωδώς ανθρώπινοι, ζωσμένοι με τις αξίες της ανθρωπότητας – ανθρώπινο συναίσθημα- που κυριαρχεί σε όλη την ιστορία μας. Αυτά τα πράγματα δεν είναι ξεχωριστά αλλά άρρηκτα δεμένα. Και εσείς μπορείτε να καταλάβετε αυτή τη σύνδεση καλύτερα από εμένα.
Δεν μπορώ να σας πω ποιος ακριβώς θα είναι ο ρόλος σας στις νέες πραγματικότητες του 21ου αιώνα. Είναι στο χέρι σας να αποφασίσετε αν θέλετε να επικεντρώσετε στη ζωή σας τεχνολογικά. Να επικεντρώσεται στις νέες καινοτομίες που θα οδηγήσουν μπροστά την κοινωνία ή ουσιαστικά ανθρώπινα να επικεντρώσετε στον παλιό αγώνα της προσπάθειες να δουλέψετε όλοι μαζί και να βρείτε ευτυχία. Μπορείτε όμως να επιλέξετε να συνδυάσετε αυτά τα δυο.»

Στη συνέχεια ο εμπνευσμένος λέκτωρ Μαθηματικών εστιάζει στον τρόπο με τον οποίο η εκπαίδευση θα βοηθήσει τους νέους σε αυτή την καθοριστική εποχή:
« Προκειμένου να μπορέσετε να πλοηγηθείτε μέσα στην αυξανόμενη περιπλοκότητα του 21ου αώνα πρέπει να έχετε μια παγκόσμιας κλάσης εκπαίδευση. Τα καλα νέα είναι ότι πραγματικά έχετε αυτή την ευκαιρία και δε εννοώ μόνο την εκπαίδευση που λαμβάνετε μέσα στην τάξη. Εννοώ την εκπαίδευση που παίρνετε με οτιδήποτε κάνετε, μέσα από κάθε βιβλίο που διαβάζετε, κάθε συζήτηση που κάνετε, κάθε σας σκέψη.
Πρέπει να βελτιστοποιήστε τη ζωή σας προς τη γνώση
Πρέπει να να ζήσετε και να αναπνεύσετε την εκπαίδευσή σας
Πρέπει να νιώσετε εμμονή για την εκπαίδευσή σας
Μην πέσετε στην παγίδα να σκεφτείτε ότι επειδή γύρω σας υπάρχουν τόσοι ζαλιστικά έξυπνοι φοιτητές, εσείς δεν είστε. Τίποτα δεν απέχει περισσότερο από από αυτό. Και μην πέσετε ποτέ στην παγίδα να σκεφτείτε ότι η εκπαίδευση είναι ένα εγωιστικό πράγμα. Αντίθετα, είναι το πιο ευγενές πράγμα που μπορείτε να κάνετε.
Δημοσίευση σχολίου