Παρασκευή, 28 Μαρτίου 2014

Για να μην σας πουλάνε παραμύθια για το γάλα…

ΕΝΩΠΚΑ


Προκειμένου να βοηθήσουμε στην αποκάλυψη των προθέσεων κοροϊδίας των καταναλωτών μέσω της απόκρυψης χρήσιμων πληροφοριών, νομίζω πρέπει να κωδικοποιήσουμε τις θέσεις μας ως καταναλωτές:
  • Ως Ευρωπαίος καταναλωτής δεν (πρέπει να) είμαι αντίθετος να κυκλοφορεί στην αγορά γάλα από οπουδήποτε στην Ευρώπη ΔΙΠΛΑ στο ελληνικό, να κυκλοφορεί γάλα 10 ή 100 ημερών (που άλλωστε κυκλοφορεί εδώ και πολλά χρόνια!)
  • Ως καταναλωτής απαιτώ να αναγράφεται, με μεγάλα γράμματα (κι όχι στα ψιλά), η διάρκεια του γάλακτος, π.χ. 5 ημερών, 10 ημερών, 100 ημερών, δημιουργώντας έτσι κατηγορίες γάλακτος που θα αντιστοιχούν μονοσήμαντα στην διαδικασία παστερίωσης.
  • Η λέξη φρέσκο δεν πρέπει να χρησιμοποιείται ταυτόχρονα σε διαφορετικές κατηγορίες.
  • Σε κάθε συσκευασία γάλακτος δεν πρέπει να χρησιμοποιείται μίξη γάλακτος από διαφορετικές χώρες. Η μίξη Α’ υλών δημιουργεί υπέρογκα κι ανυπέρβλητα προβλήματα στην διαδικασία ιχνηλασιμότητας (γεγονός που κανείς δεν θίγει) η οποία είναι απαίτηση των συστημάτων ποιότητας αλλά και της νομοθεσίας. Το ίδιο βέβαια πρέπει να ισχύει και σε άλλα προϊόντα όπως το μέλι, το λάδι, κλπ.
  • Η συσκευασία που περιέχει ελληνικό γάλα να έχει εμφανή επισήμανση “Ελληνικό Γάλα” με μορφή κειμένου ή Ελληνικής σημαίας
Τις παραπάνω πληροφορίες απαιτούμε να τις έχουμε πάνω στο προϊόν πριν αποφασίσουμε για την επιλογή που θα κάνουμε τελικά από το ράφι.
….κι ας έρθουν μετά να φέρουν γάλα από όπου θέλουν και να δούμε πόσο θα πουληθεί…
Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι υπάρχει υψηλό κόστος παραγωγής λόγω απαράδεκτου κόστους εφοδίων. Εφόδια πολυεθνικών πωλούνται διπλάσια τιμή απ’ ότι στις γειτονικές χώρες… αλλά αυτό είναι θέμα των επαγγελματιών αγροτών, κτηνοτρόφων να το αναδείξουν.

Φυσικά υπάρχουν συνεννοήσεις κι απαράδεκτες πρακτικές στο εμπόριο..αλλά αυτό είναι υποχρέωση της πολιτείας να το σταματήσει (Επιτροπή Ανταγωνισμού)
Φυσικά και επηρεάζει η επιλογή των καταναλωτών τομείς της εθνικής οικονομίας..γι’ αυτό και το λαμβάνουμε υπόψη πριν την κάθε επιλογή μας.
Εμείς πρέπει να επιμείνουμε στα θέματα που μας αφορούν ως καταναλωτές για να μην μπερδεύουμε τον κόσμο, θέλουμε την σωστή πληροφόρηση σε κάθε προϊόν για να κάνουμε την σωστή επιλογή.

Δημοσίευση σχολίου